27. elokuuta 2011

Karkuun

Tämän viikon aikana on kotipaikkakunnnallamme ollut tapahtumia aina ulkoilmakonserteista raveihin. Tämä johtuu siitä, että kyseisen viikon ajan pidetään eräs tapahtuma, joka huipentuu tähän viikonloppuun. On esiintyjää jos jonkilaista ja tori piukassa kojuja. Suomeksi sanottuna se tarkoittaa sitä, että ihmiset teineistä vaariin pyörivät pitkin kyliä ympäripäissään, hutkivat toisiaan nyrkeillä ja työllistävät poliiseja.

Mutta minä en ole sielä, lähdimme karkuun tätä hulinaa miehen siskolle, tänne metsien ja peltojen keskelle. (Kehtaan väittää, että tämä on miehen siskon ja vanhempien yhteinen juoni saada meidät pois kaiken vilinän keskeltä, ettei jompaa kumpaa ala meno kiinnostaa.) On ollut mukavaa; ulkosaunaa, shoppailua, lapsia ja vierailevana tähtenä naapurin kissa, joka on viihtynyt nyt muutaman tunnin köllötellen auringossa terassilla.

Kuitenkin...kyllä mua ottaa pannuun, että ainoona viikonloppuna kun se kylä herää henkiin, minä en ole paikan päällä. Viime vuonna olin rantapallo ja sitä edellisenä vuonna töissä. Minä nyt olisin halunnut käydä edes yhdessä (näinkin mitättömässä) tapahtumassa koko kesän aikana. No, kaippa minä olen nuori vielä ensi vuonnakin. Ja täytänhän minä 21-vuotta jo kolmen viikon päästä, ehkä silloin on minun vuoroni?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti